ledisdb/store/leveldb/leveldb_ext.cc

88 lines
2.0 KiB
C++

// +build leveldb
#include "leveldb_ext.h"
#include <stdlib.h>
//#include <string>
//#include "leveldb/db.h"
//using namespace leveldb;
extern "C" {
// static bool SaveError(char** errptr, const Status& s) {
// assert(errptr != NULL);
// if (s.ok()) {
// return false;
// } else if (*errptr == NULL) {
// *errptr = strdup(s.ToString().c_str());
// } else {
// free(*errptr);
// *errptr = strdup(s.ToString().c_str());
// }
// return true;
// }
// void* leveldb_get_ext(
// leveldb_t* db,
// const leveldb_readoptions_t* options,
// const char* key, size_t keylen,
// char** valptr,
// size_t* vallen,
// char** errptr) {
// std::string *tmp = new(std::string);
// //very tricky, maybe changed with c++ leveldb upgrade
// Status s = (*(DB**)db)->Get(*(ReadOptions*)options, Slice(key, keylen), tmp);
// if (s.ok()) {
// *valptr = (char*)tmp->data();
// *vallen = tmp->size();
// } else {
// delete(tmp);
// tmp = NULL;
// *valptr = NULL;
// *vallen = 0;
// if (!s.IsNotFound()) {
// SaveError(errptr, s);
// }
// }
// return tmp;
// }
// void leveldb_get_free_ext(void* context) {
// std::string* s = (std::string*)context;
// delete(s);
// }
unsigned char leveldb_iter_seek_to_first_ext(leveldb_iterator_t* iter) {
leveldb_iter_seek_to_first(iter);
return leveldb_iter_valid(iter);
}
unsigned char leveldb_iter_seek_to_last_ext(leveldb_iterator_t* iter) {
leveldb_iter_seek_to_last(iter);
return leveldb_iter_valid(iter);
}
unsigned char leveldb_iter_seek_ext(leveldb_iterator_t* iter, const char* k, size_t klen) {
leveldb_iter_seek(iter, k, klen);
return leveldb_iter_valid(iter);
}
unsigned char leveldb_iter_next_ext(leveldb_iterator_t* iter) {
leveldb_iter_next(iter);
return leveldb_iter_valid(iter);
}
unsigned char leveldb_iter_prev_ext(leveldb_iterator_t* iter) {
leveldb_iter_prev(iter);
return leveldb_iter_valid(iter);
}
}