// +build leveldb #include "leveldb_ext.h" #include //#include //#include "leveldb/db.h" //using namespace leveldb; extern "C" { // static bool SaveError(char** errptr, const Status& s) { // assert(errptr != NULL); // if (s.ok()) { // return false; // } else if (*errptr == NULL) { // *errptr = strdup(s.ToString().c_str()); // } else { // free(*errptr); // *errptr = strdup(s.ToString().c_str()); // } // return true; // } // void* leveldb_get_ext( // leveldb_t* db, // const leveldb_readoptions_t* options, // const char* key, size_t keylen, // char** valptr, // size_t* vallen, // char** errptr) { // std::string *tmp = new(std::string); // //very tricky, maybe changed with c++ leveldb upgrade // Status s = (*(DB**)db)->Get(*(ReadOptions*)options, Slice(key, keylen), tmp); // if (s.ok()) { // *valptr = (char*)tmp->data(); // *vallen = tmp->size(); // } else { // delete(tmp); // tmp = NULL; // *valptr = NULL; // *vallen = 0; // if (!s.IsNotFound()) { // SaveError(errptr, s); // } // } // return tmp; // } // void leveldb_get_free_ext(void* context) { // std::string* s = (std::string*)context; // delete(s); // } unsigned char leveldb_iter_seek_to_first_ext(leveldb_iterator_t* iter) { leveldb_iter_seek_to_first(iter); return leveldb_iter_valid(iter); } unsigned char leveldb_iter_seek_to_last_ext(leveldb_iterator_t* iter) { leveldb_iter_seek_to_last(iter); return leveldb_iter_valid(iter); } unsigned char leveldb_iter_seek_ext(leveldb_iterator_t* iter, const char* k, size_t klen) { leveldb_iter_seek(iter, k, klen); return leveldb_iter_valid(iter); } unsigned char leveldb_iter_next_ext(leveldb_iterator_t* iter) { leveldb_iter_next(iter); return leveldb_iter_valid(iter); } unsigned char leveldb_iter_prev_ext(leveldb_iterator_t* iter) { leveldb_iter_prev(iter); return leveldb_iter_valid(iter); } }